En ny vår i emning....prøvende solstråler over glissent land.
En ny vår med kul på magen,en god hånd å holde i,
sprudlende småjenter og våryre hunder.
En ny vår - en jeg aldri trodde skulle komme når verden
raste i grus rundt meg og jeg stod ribbet og barbent tilbake,
usikker på hvilken vei jeg skulle gå og redd for å se mitt eget speilbilde.
Forrige vår plukket jeg bitene sammen,pusslet meg selv på nytt
med nye hjørnebiter.
Bet tennene sammen og fant styrke nok til å se meg selv i speilet,
rette ryggen og gå gjennom glasskår.
Den veien er ikke lett å gå,men for hvert steg blir en sterkere
og tåler mer smerte.
For hvert steg finner en troen på livet - at det finnes en mening med det.
En ny vår,med den forrige i minnet
- vel vitende om at det alltid finnes håp for dem som våger.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Legg gjerne igjen noen ord når du først kikker innom bloggen min ;)